Om Du vill säga upp lägenheten ska Du/Ni ta fram hyreskontraktet. På baksidan finns plats där Du fyller i datum etc.
Om det är fler än en som tecknat kontraktet, är det viktigt att båda skriver under uppsägningen för att uppsägningen ska gälla.
Vi gör dig uppmärksam på att uppsägningen gäller från den sista dagen i varje månad och att Du har en uppsägningstid på 3 månader från den månad som uppsägningen sker och uppsägningen ska ha kommit kontoret tillhanda senast den sista i månaden.
Har Du/Ni önskemål om snabbare utflyttning så nämn detta. Vi försöker att hjälpa till ex-vis via vår kö, men det är ofta svårt att lösa, både beroende på handläggningstid och att även sökande har uppsägningstid.
Om lägenheten sägs upp pga dödsfall, är uppsägningstiden en månad från den siste i den månad lägenheten sägs upp. Det är ofta möjligt att förlänga den tiden om det finns skäl. Intyg från Skatteverket, som bekräftar dödsfallet och samtliga dödsbodelägare, ska bifogas. Om fler finns i dödsboet ska samtliga skriva under uppsägningen.
Saknar Du hyreskontraktet, ska Du/Ni kontakta förvaltningens kontor för att erhålla en kopia. Kontakta oss på This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. eller på 054-15 05 63.
När det närmar sig utflyttning ber vi att Du läser igenom information som du finner under punkten utflyttning eller trycker
här. Där finns information och en checklista.
Vid utflyttning kommer vi och besiktigar lägenheten. Då går vi igenom alla de utrymmen som tillhör hyreskontraktet, alltså även förråd. Se till så att all utrustning som tillhör lägenheten, ex. hatthylla, innerdörrar, badrumsskåp, takkontakter, universalbeslag m.m. finns.
Vi påminner också om att lägenheten ska vara väl avstädad (se checklista) och om du har använt extern städhjälp är du trots det ansvarig. Ett tips är att lämna en lättare städutrustning till utbesiktningen ifall något inte blir godkänt.